متا تگ رباتهاي مخصوص مثل ربات گوگل
متا تگ رباتهاي اختصاصي مثل ربات گوگل
اين تگها براي اين به كار گيري ميگردند كه امرها مشخصي سئو سايت مثل noodp را به موتورهاي جستوجو بدهند. در كل موتورهاي جستوجو خودشان به اندازهي كافي درين مورد كاركشته ميباشند، ولي در حالتي كه در برخي موردها تامل كرديد مايحتاج ميباشد، ميتوانيد از آنها به كار گيري فرمائيد.
پانويس: عمل امر noodp اين ميباشد كه توضيحات سايت شما كه در تارنما دايركتوري DMOZ مي باشد را در نتيجه ها جستوجو نشان ندهد.
متا تگ لهجه (Language)
فقط استعمالي اين تگ هنگامي ميباشد كه ميخواهيد لهجه تارنما را تغييرو تحول دهيد و گويش اساسيتان را به گوگل بفهمانيد. در غير اين شكل به كار گيري از اين تگ اضافهكاري ميباشد.
متا تگ Geo
استعمال از اين تگ صرفا براي بينگ به عمل شما مي آيد زيرا گوگل حالت مكاني شمارا متوجه ميشود. اين متاتگ سه نوع داراست:
اسم جاي
وضعيت جغرافيايي (ارتفاع و پهنا جغرافيايي)
محله
به كار گيري از اين تگ وقتي به فعاليت شما ميايد كه به عنوان مثال يك تارنما يكسري شعبهاي داريد كه همگي روي يك دامنه ميباشند.
متا تگ لغات كليدي (Keywords)
تگ لغات كليدي مدتي ميباشد كه اهميتي در مرتبهبندي گوگل ندارد. البته در برخي موردها مثل با صرفهسازي موتور جستوجوي بينگ و ياهو به درد بخور ميباشد. در كل ديگر پيشنهاد نميشود براي اين تگ وقت بگذاريد زيرا عملا در گوگل تاثير ندارد.
متا تگ تاييديه وبسايت (Site Verification)
شما نيازي به به كار گيري از اين متا تگ نداريد. اين تاييديه را مي بايست از شيوه هاي ديگري بار گذاري فرمائيد و درحالتي كه نتواستيد، از اين تگ به كار گيري فرماييد. گوگل به شما اين قابليت و امكان را ميدهد كه با استعمال از DNS و وصل شدن به اكانت گوگل آناليتيكس اين عمل را انجام دهيد. ولي بينگ همچنان صرفا از روش فولدر XML و متاتگها به شما اين قابليت را مي دهد، پس همت نمائيد پوشه xml را آزمون نمائيد.
بدها
متا تگ مولف (Author)
اين تگ براي بيان اسم مولفي وبسايت استعمال ميشود. خير اينكه اسم مولف اصلي نباشد، در واقع اينجا هيچ لزومي به استعمال از آن وجود ندارد.
متا تگ Revisit After
به كارگيري از اين متا تگ در واقع يك دستور به موتورهاي جستوجو ميباشد كه در بازه زمانيهاي هنگامي مشخص و معلوم به تارنما بازگردند البته هيچكدام از موتورهاي جستوجوي اساسي آن را دنبال نمي كنند.
متا تگ جايگاهبندي (Rating)
اين تگ براي مشخص و معلوم كردن چگالي لغات كليدي به كارگيري ميشود.
متا تگ تاريخ انقضا (Expiration Date)
اين متا تگ تاريخ استارت و انتها كاغذ را مشخص و معلوم مينمايد. آيا بعضا از صفحه ها شما به تاريخ آخر مجاورت مي شوند؟ درحالتي كه به آنان نيازي نداريد آنانرا منزه فرمائيد و به مكان به كار گيري از اين متاتگ، از يك نقشه وب سايت XML به كارگيري فرماييد و دائما آن را بهروز نمائيد.
متا تگ اسكن رايت (Copyright)
در حالتي كه به فوتر سايتتان نگاه نمائيد علامتي اسكن رايت را ميبينيد. پس چه لزومي به استعمالي مجدد از آن ميباشد؟
متا تگ چكيده (Abstract)
اين تگ يك چكيده از نوشتهيعلمي مشخص و معلوم مينمايد و بيشتر براي مقالهها پژوهشي به كار گيري ميشود.
متا تگ پخش يا اين كه توزيع (Distribution)
با به كارگيري از اين تگ شما معين ميكنيد كه چه عده اي ميتوانند به شما دسترسي داشته باشند. در صورتيكه براي برگه پسوردي تهيه و تنظيم فرمائيد تنها افراد خاصي ميتوانند به آن دسترسي داشته باشند و در وضعيت معمولي اين تهيه روي Globe ميباشد بهاين مفهوم كه تماميي عالم مي توانند شمارا ببينند.
متا تگ توليد كننده (Generator)
اين تگ براي مشخص و معلوم كردن آفريننده وب سايت به كار گيري ميشود و مثل اسم تاليف كننده كاربردي ندارد.
متا تگ Cache Control
فعاليت اين تگ اين ميباشد كه نظارتي بر اين داشته باشد كه كاغذ شما هر يكسري وقت يكبار در مرورگر ذخيره ميگردد. اكثر مرورگرها محتويات كاغذ را در رمشان ذخيره مينمايند تا دفعهي آن گاه كه مخاطب بازگشت كرد با سرعت بيشتري بالا بيايند. البته برخي از سايتها به جهت اينكه دائما آپ تو ديت رساني مي گردند، نبايد اين ذخيرهسازي در آنها حادثه بيفتد. البته بهتر ميباشد اين عمل را در Header HTTP انجام دهيد.
متا تگ نوع منبع محتوا (Resource Type)
اين تگ نوع منبع محتوا را مشخص و معلوم مينمايد. از جمله Document. ميتوانيد اين فعاليت را با به كارگيري از DTD Declaration انجام ميدهيد.
شرايط كنوني دقيقا وقتي ميباشد كه مي بايست پاره اي منزل تكاني انجام دهيد و چيزهاي اضافه را به دور بريزيد تا لحاظ موتورهاي جستوجو را بيشتر به سمت خودتان جلب فرمائيد!
برچسب: سئو سايت،
ادامه مطلب