گوگل و PageRank
گوگل و PageRank گوگل در سال ۱۹۹۶ به وسیله شراکت بنیان گذارانش، لری پیج(Larry Page) و سرگی برین(Sergey Brin)، آغاز به فعالیت کرد. در بالا الگوریتم درجه دهی موتور جست و جو بر پایه ی الگوریتم PageRank بود که بوسیله پیج، یکیاز بنیانگذاران گوگل، در وقتی که در کالج استنفورد درگیر علم آموزی در فن بازیابی داده ها بود بسط داده شد و به همین انگیزه مبنی بر اسم وی اسمگذاری شد. ایده مهم این بود که از لینک و پیوندهای دربین صفحه ها اینترنت تحت عنوان یک برهان مرتبه دهی استعمال شود. بایگانی گوگل در رابطه پیج اینگونه میگوید: سئو سایت الگوریتم PageRank بوسیله شمارش تعداد و کیفیت پیوندها به یک کاغذ فعالیت مینماید تا یک تقریب تقریبی از واحد سنجش اصلی بودن یک ورقه اینترنت بزند. فرضیه مهم این میباشد که هر چه تارنما ها اصلی خیس باشند، احتمال این که از سایر وب سایت ها پیوند اخذ نمایند بیشتر میباشد. چنانچه میخواهید در رابطه الگوریتم PageRank بخوانید، داده ها آن به طور همگانی و بدون پول در PageRank مو جود میباشد. بایستی اعتنا نمایید کهاین داده ها بسیار فنی می باشند و ممکن میباشد خواننده برای فهم و شعور تمامیت آن نیاز به درک کردن نرمافزار نویسی و ریاضی ها به طور توسعه یافته داشته باشد. بهتر میباشد به مکان قرائت کلیه جزئیات چگونگی تجزیه و ارزیابی و نظارت لینک و پیوندها به وسیله گوگل، بهاین پی ببریم که چرا این الگوریتم در بالا به لینک و پیوندها نگاه می نماید. گونه های لینک و پیوند ها؛ داخلی، ورودی و خروجی لینک و پیوند یا این که ابر لینک و پیوند(hyperlink)، یک شئ قابل کلیک در یک کاغذ اینترنت میباشد که شمارا از یک ورقه به ورقه دیگر هدایت می نماید. لینک و پیوند ممکن میباشد به طور دیداری در قالب متن، تصویر یا این که دکمه ظواهر شوند. می قدرت پیوندها را بر طبق مقصد پیوند دسته بندی کرد، حیث بهاین که مخاطب را به شیت دیگر در به عبارتی وب سایت یا این که وب سایت دیگر هدایت می نمایند. لینک و پیوند های داخلی پیوند هایی در میان صفحه های باطن وب سایت شما میباشند. موتور های جست و جو این را با نگاه کردن به اسم دامنه میفهمند؛ در صورتی لینک و پیوند های باطن یک برگه به صفحه ها دیگر با دامنه یکسان متصل باشند، تحت عنوان لینک و پیوند های داخلی(Internal links) در لحاظ گرفته می گردند. پیوند های داخلی(Internal links)-برگرفته از سایت searchenginejournal.com لینک و پیوند های ورودی(Inbound links)، لینک و پیوند هایی میباشند که از وب سایت های دیگر یا این که اسم دامنه مختلف میآیند. پیوند های ورودی(Inbound links)-برگرفته از سایت searchenginejournal.com پیوند های خروجی(Outbound links)، پیوند هایی میباشند که از وبسایت شما به بیرون از آن یا این که اسم دامنه متعدد متصل میباشند.
برچسب: ،