مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

سئو تکنیکال چیست؟


بهینه سازی و با صرفه‌سازی وب سایت به سه نوع سئوی داخلی، فرنگی و فنی تقسیم می گردد سئو سایت که بعضی از این موردها تماما محتوایی بوده و برخی دیگر مرتبط با اقدامات فنی و تکنیکال می گردند. درین مقاله بیشتر در رابطه بهینه سازی تکنیکال و نظارت‌لیست‌های آن می پردازیم.

در بهینه سازی تکنیکال به ارزیابی و حل خطاها فنی وب سایت از نگاه seo میپردازیم تا منزلت وبسایت در صفحه ها جستجوی گوگل بهبود پیدا نماید. ولی سؤال اینجاست که چه مشکلاتی در وب سایت میتوانند به بهینه سازی ربط داشته باشند؟
از جمله در حالتی که نقشه وبسایت به صحت ساخته نشود و بعضا صفحه ها به گوگل معرفی نشوند، روبات‌های گوگل قوی به خزیدن آن صفحه های نخواهند بود و در سود به احتمال زیاد ایندکس نخواهند شد. ورقه‌ای که ایندکس نشود هم در صفحه های حاصل گوگل (SERP) اکران داده نمیشود و مرتبه‌ای نخواهند گرفت.
نمونه دیگر در باب سازش وب سایت با گوشی میباشد که از دید seo تارنما نکته بسیار حائز اهمیتی میباشد. در واقع گوگل به طور رسمیً اعلام کرده که وبسایت‌های سازگار با گوشی در جستجوهایی که بوسیله گوشی انجام می گردند منزلت بهتری خواهند داشت.
این فهرست به همین جا ختم نمی شود و می‌اقتدار اذعان کرد فهرست نسبتاً طویلی میباشد. از همین رو به‌دنبال آنالیز‌لیستی ارائه می‌گردد که در آن مهمترین فاکتورهای بهینه سازی تکنیکال خدمتتان ارائه شده‌است.

 

نظارت‌ لیست مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی تکنیکال
برای اینکه بدانیم کدام ایرادات یا این که مسائل فنی تارنما در بهبود بهینه سازی و منزلت آن در صفحه های نتیجه ها جستجوی گوگل تأثیرگذارند می بایست به موردها ذیل اشاره کنیم. برای بهبود seo تکنیکال وب سایت خویش، مورد ها تحت را در سایتتان محاسبه کرده و در شکل نیاز اشتباهات جانور را برطرف نمایید. دراین‌صورت شاهد رویش چشمگیر مرتبه تارنما خویش خواهید بود.

معرفی تگ‌های HTML و تأثیر هریک بر seo


تگ‌های HTML تعداد بسیار متعددی دارا‌هستند مانند تگ‌هایی که سبب ساز پر رنگ سازی بخشی از متن میگردند یا این که تگ‌هایی که نشان دهنده موسیقی‌اند؛ ولی از این فی مابین صرفا بخشی بر seo اثرگذارند که به آنها می پردازیم:

تگ تیتر
به عبارتی تیتر کاغذ میباشد. در تیتر کاغذ به طبعً می بایست از لغات کلیدی استعمال شود. هر کاغذ بایستی تنها یک تگ تیتر داشته باشد و هیچ برگه‌ای نباید فارغ از تگ تیتر باقی بماند.

تگ توضیحات
به آن متای توضیحات نیز می گویند. اگرچه متای توضیحات به صورت بی واسطه بر seo اثر ندارد، البته از آن‌جا که در صفحه های SERP اکران داده می‌گردد قادر است بر میل مخاطب نسبت به کلیک کردن بر روی کاغذ موثر باشد. به کارگیری از لغات کلیدی در‌این نصیب نیز مؤثر میباشد.

تگ‌های هدینگ
تگ‌های هدینگ نصیب‌های گوناگون متن را از هم غیر وابسته می‌نمایند. بوسیله تیتر‌های فرعی که در متن قرار می‌دهید مشخص و معلوم میکنید که هر قسمت از متن درباره‌ی چه چیزی کلام کرده‌اید. به‌این وسیله هم استفاده کننده و هم موتورهای کاوش بهتر می توانند با یک نگاه به محتوای کاغذ شما پی ببرند. این‌تگ‌ها از H2 تا H6 میباشند.

تگ وضعیت جغرافیایی
با معلوم کردن وضعیت جغرافیایی خویش در seo محلی بهتر ظواهر می شوید.

تگ Alt تصاویر
با به عمل بردن این تگ، موتورهای کاوش از محتوای تصاویر شما با خبر گردیده و آنان‌را در جستجوی تصاویر دارای ربط اکران میدهند.

سئو سرعت وبسایت
در شرایطی که سرعت تارنما به جهت ایرادات کدنویسی، وسعت بالای تصاویر و... معدود باشد، یوزرها مدتی تا لود بی نقص شیت چشم به راه می مانند و این ممکن میباشد یوزرها عجول و معدود‌شکیبایی را از سایتتان فراری دهد. هر توشه که استفاده کننده وارد وب سایت شما گردیده و پیاله فقط یک‌سری ثانیه دوباره به ورقه نتیجه ها گوگل بازگردد، برای seo شما اثر منفی خواهد داشت.

به کارگیری از اسکیماها Schema
اسکیماها مانند کدهایی می باشند که در درون وبسایت قرار میگیرند و چندین داده ها در زمینه ی وبسایت مانند مورد کلی وب سایت و... به موتورهای کاوش ارائه می دهند تا بدین وسیله موتورهای کاوش هم بتوانند آنها‌را در دسته‌بندی و مقام قابل قبولی قرار دهند.
مثلا مهمترین اسکیماها عبارت‌اند از اسکیمایی که برای انتخاب داده ها مرتبط با برگزاری یک روی داد در تارنما قرار میگیرد، اسکیمایی که برای معرفی تولیدها به کار گیری میشود یا این که اسکیمایی که برای ارائه داده ها مرتبط با موزیک‌ها و فیلم‌های لود گردیده وجود دارا هستند.

تگ کنونیکال چه میباشد؟
گوگل روی صفحه های با محتوای تکراری یا این که بسیار شبیه حساس میباشد. با این هم اکنون این اختلال ممکن میباشد به دلایلی برای هر سایتی به خصوص وب سایت‌های سابق با تعداد صفحه های زیاد فیس دهد. راه‌حل‌های مختلفی برای حل این خلل ارائه گردیده که یکی‌از آنها به کارگیری از تگ کنونیکال میباشد.
تگ کنونیکال را بایستی در ورقه‌ای که یک ورژن شبیه بی نقص‌خیس دارااست قرار دهید و با این فعالیت به گوگل میگویید که ورژن مهم این برگه در کدام URL جای دارد. به‌این وسیله گوگل هم در صفحه ها نتیجه ها آن ورژن اساسی را اکران خواهد اعطا کرد و مرتبه به آن کاغذ وابستگی میگیرد.

برای کسب داده ها بیشتر در خصوص تگ canonical نوشته ی علمی تگ کنونیکال چه می‌باشد را مطالعه کنید.

پوشه ربات (Robots.txt) چه است؟
کل خزنده‌ها و روبات‌ها پیش از آنالیز وب سایت بدین پوشه مراجعه می‌نمایند و بر پایه ی اوامر درج شده در آن مبادرت خواهند کرد. شما بایستی خزیدن صفحاتی را که از لحاظ کاوش ارزشی برای سایتتان ندارند (کسی آنان‌را سرچ نمی‌نماید) برای ربات‌های موتورهای کاوش ممنوع نمایید تا منجر افت مرتبه کلی سایتتان نشوند.
از طرف دیگر از ترافیک سایتتان بالاست، می توانید درین فولدر به روبات‌ها بگویید صفحه ها را با تأخیر بخزند تا در بازدید یوزرها از وب سایت مشکلی ساخت نشود.
قرار دادن نقشه وبسایت در‌این پوشه نیز می تواند امداد بزرگی به خزیدن کل صفحه ها وبسایت باشد. برای کسب داده ها بیشتر راجع به فولدر robots.txt نوشته‌ی علمی فولدر Robots.txt چه چیزی است را مطالعه کنید.

ایجاد نقشه وب سایت چه گونه میباشد؟
همان گونه که گفته شد، ساخت‌و‌ساز نقشه وب سایت به روبات‌ها و خزنده‌های موتورهای کاوش یک مشاهده کرد بدون نقص از کل صفحه های وب سایت میدهد و در فیض میتوانند حتی صفحاتی که در اعماق تو در توی وب سایت واقع گردیده‌اند را یافته و محتوای آنان را بخزند.

استعمال از نقشه تارنما سبب ساز می‌گردد که روبات‌های گوگل سریعتر صفحه ها وبسایت شما‌را شناسایی و داده ها آن‌ها را ایندکس نمایند. نقشه تارنما کمکی به بهبود مرتبه صفحه های وب سایت شما در گوگل نمی‌نماید البته سرعت ایندکس را ارتقا میدهد، برای کسب داده ها بیشتر درباره‌ی شیوه ساخت و ساز نقشه تارنما نوشته‌علمی نقشه تارنما چه چیزی است را مطالعه نمائید.

AMP چه است؟
استاندارد AMP یا این که Accelerated Mobile Pages با حذف مورد ها غیرضروری در سرعت بخشیدن به صفحه های تلفن همراه یاری‌کننده میباشد. در واقع به کارگیری از AMP سبب می گردد صفحه ها وبسایت شما با سرعت بسیار بالاتری نسبت به وضعیت ریسپانسیو برای یوزرها اکران داده شوند و این مورد منجر میگردد یوزرها دوران ماندگاری بیشتری را در وبسایت سپری نمایند و همینطور نرخ پریدن و نرخ خروج یوزرها از تارنما را کاهش می دهد.
گوگل در اکران شرایط گوشی وب سایت‌هایی که از استاندارد AMP به کارگیری می‌نمایند را با آیکون رعدوبرق اکران می دهد. برای کسب داده ها بیشتر در امر AMP نوشته ی علمی AMP چه می باشد را مطالعه فرمایید.

بقیه موردها فنی که در seo اهمیت داراست
علاوه بر مواقعی که در خصوص آن‌ها توضیح دادیم، بعضا از نکاتی که می بایست در بهینه سازی تکنیکال مدنظر در اختیار بگذاریم عبارتند از:

رندر کاغذ (Render)
قابلیتی در کنسول گوگل اضافه گردیده که شما با وارد کردن نشانی ورقه متبوع از گوگل میخواهید آن را بوسیله روبات‌های خاصی تحقیق کند. با این عمل ایرادات آن برگه در شکل وجود مشخص و معلوم گردد.
در حالتی‌که شم کردید برگه‌ای از نگاه روبات‌های گوگل به دور ما‌نده می توانید با به کارگیری از این امکان به خلل پی برده و نسبت به رفع آن مبادرت فرمایید.

نصب پروتکل اس اس ال (SSL)
گوگل به امنیت یوزرها بسیار اهمیت می‌دهید و از همین رو برای تارنما‌های دارنده پروتکل SSL امتیاز ویژه‌ای در حیث گرفته میباشد. براین اساس قطعاً برای وب سایت خویش یک سند SSL تنظیم کرده و آن گاه همه URLهای سایتتان را از http به https انتقال دهید.

بردکرامب: مسیر راهنمای استفاده کننده
بردکرامب استعاره میباشد از ریختن خرده نان بر روی زمین برای یافت کردن مسیر رجوع. در دعوا اینترنت‌تارنما، بردکرامب در واقع به عبارتی پیوند‌هایی میباشد که در بالای کاغذ، رده استفاده کننده را به طور مسیری که از برگه مهم تا برگه کنونی طی کرده نشان می دهد.
بردکرامب علاوه بر اینکه از حیث تجربه کاربری میتواند اثرگذار باشد، با پیوند‌هایی که در هر برگه ساخت‌و‌ساز می‌نماید سبب ساز اتصال صفحه های داخلی وبسایت به یکدیگر می گردد.

گوشی فرندلی و برخورد گرا بودن
از‌آنجا‌که اکثر یوزرها وب سایت‌ها امروزه از گوشی خویش برای وب گردی استعمال می‌نمایند، بسیار اساسی میباشد که ظواهر وبسایت در صفحه های کوچک تلفن همراه و تبلت نیز محافظت گردد. استعمال از قالب‌های برخورد گرا و گوشی فرندلی این قابلیت را تولید نموده است.


عده بندی: بهینه سازی تکنیکال چه میباشد؟
بهینه سازی تکنیکال اکثری از طریق‌های seo وبسایت را در برمی‌گیرد. با اجرای اصول بهینه سازی تکنیکال در وب سایت خویش، در واقع اشتباهات فنی مرتبط با seo را در سایتتان برطرف کرده‌اید و بدین ترتیب رویکرد را برای کسب درجه‌های بهتر در گوگل و بقیه موتورهای کاوش هموار ساخته‌اید.


برچسب: سئو سایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۳۵ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)