مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

تگ هدر (H1 – H6) چیست و در سئو سایت چه اهمیتی دارد؟


تگ هدر یا این که هدینگ که ما بیشتر آن را با اسم عنوان یا این  سئو سایت که تگ های h1، h2، h3، h4 و غیره میشناسیم، یک تگ HTML میباشد که به یوزرها و موتورهای کاوش امداد می نماید تا شل خیس بفهمند که محتوای یک کاغذ اینترنت راجع‌به چه است. علاوه بر این، این تگ قادر است به رنک دریافت کردن شیت شما یاری دهد.

به جهت اینکه اهمیت تگ هدر برای بهینه سازی وب سایت و تجربه کاربری بسیار بالاست، نیاز میباشد که به طبع در باب آن ها داده ها داشته باشید و بدانید چه‌طور آنان‌را در محتوای خویش به طریق صحیح به کارگیری فرمایید.

درین نوشته‌ی علمی، کل نکات ریز و درشت مرتبط با این تگ را ارزیابی خوا‌هیم کرد. در شرایطی که در باب تگ هدر سوالی در ذهن شماست، این نوشته‌ی علمی را از دست ندهید.

تگ هدر چه است؟
اهمیت تگ هدر برای seo در چه است؟
می‌توانید در تگ های هدر از کلیدواژه به کارگیری فرمائید
تگ هدر تجربه کاربری را بهبود میبخشد
داشتن تگ هدر می اقتدار برای شما فیچر اسنیپت به دست بیاورد
تگ هدر به seo وبسایت امداد می نماید
نکات به کار گیری صحیح از تگ هدر
از تگ هدر برای ساختار بخشیدن به محتوا به کارگیری نمائید
از هدر ها برای قسمت بندی متن استعمال نمایید
در تگ هدر از کلیدواژه به کارگیری فرمائید
تگ هدر را برای فیچر اسنیپت ها seo نمایید
تنها یک تگ h1 داشته باشید
تگ های هدر شما بایستی با هم منطبق داشته باشند
هدر های تارنما را دیدنی بنویسید
تگ هدر چه چیزی است؟


پیش از اینکه درباره‌ی اهمیت و روش به کارگیری صحیح از این تگ سخن کنیم، نخست توضیح می‌دهیم که‌این تگ چه می باشد.

تگ های هدر، تیتر اساسی ورقه (
) و همینطور بقیه تیتر های مرتبط با محتوای ورقه را گزینش می نمایند. از منظر موتورهای کاوش و همینطور استفاده کننده، هدر ها برای به دست آوردن خلاصه ای از متن به کارگیری می گردند و به خواننده و ربات های موتور کاوش، خلاصه ای از محتوای شیت و پیام مهم آن را میرسانند.

در‌صورتی‌که بخواهیم یک تعریف و تمجید برای این تگ داشته باشیم میتوانیم بگوییم:

تگ اچ، یک تگ HTML میباشد که تیتر برگه را معین می نماید.

درحال حاضر این تعریف‌و‌تمجید را با جزئیات بیشتری آنالیز می‌کنیم:

HTML – زبانی میباشد که بیشتر وبسایت ها از آن برای ساخت و ساز صفحه ها خویش به کارگیری می نمایند.
تگ (Tag) – تگ یک تکه کد میباشد که به مرورگرها میگوید محتوای شیت را چه گونه اکران دهند.
تیتر (Heading) – گویش HTML دارنده شش تگ تیتر میباشد که h1 و h2 و … نامیده می گردند. تگ اچ وان مهم‌ترین تگ به حساب آورده می شود و تگ h6 معدود اهمیت ترین. تگ ها معمولا به طور سلسله مراتبی از بالا به ذیل آراسته میگردند.


برای اینکه با مثالی برای شما شفاف خیس توضیح دهیم، می‌توانید به تصویر ذیل نگاه نمائید. ممکن میباشد در نگاه اولیه تصور کنید که برای دو تیتر پایین فقط فونت را عظیم خیس و پررنگ خیس کرده ایم. امّا واقعیت این میباشد که به‌این دو تیتر تگ های مربوطه اضافه گردیده تا هم شما و هم موتورهای کاوش متوجه اهمیت و مضمون‌ آنان گردید.

 

اهمیت تگ هدر برای بهینه سازی در چه چیزی است؟
تگ های هدر برای صفحه های اینترنت دو خواص عظیم دارا هستند: ساخت و ساز شفافیت و رسم سلسله مراتب.

همانطور که پیشین خیس هم گفتیم، این تگ ها به موتورهای کاوش یاری می نمایند که مورد اساسی شیت و ساختار آن را بفهمند. همینطور، این تگ ها به مخاطب امداد می نمایند که به راحتی و با یک نگاه اجمالی مورد برگه را بفهمند.

امّا اینها فقط ادله اهمیت تگ های هدر نیستند. در‌پی، در زمینه‌ی اهمیت تگ هدر بیشتر توضیح خوا‌هیم اعطا کرد.

میتوانید در تگ های هدر از کلیدواژه به کارگیری فرمایید
برای اینکه بتوانید نوشته ی علمی ای بنویسید که هم برای استفاده کننده و هم برای موتورهای کاوش شفاف باشد، کلیدواژه هایی که یوزرها سرچ می نمایند را در هدر های خویش مکان دهید و با اینکار بخت چشم شدن خویش در حاصل کاوش را بیشتر فرمائید.

در مثالی که از همین وب سایت به شما نشان دادیم می‌توانید مشاهده کنید که کلید کلمه «نرخ کلیک» در تگ h1 و h2 مستعمل اند.

امّا این را نیز در خیال و خاطر داشته باشید که زیاده روی در به کار گیری از کلیدواژه ها دیگر سودی ندارد و گوگل با گاز متوجه غیر طبیعی بودن متن می گردد.

تگ هدر تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد
تگ های هدر خوانایی متن را تا حد متعددی بالا میبرند و فهم خلاصه متن را سهل خیس می نمایند. در فیض آن، رنک شما در گوگل بهبود می‌یابد، چون گوگل به تجربه کاربری و برخورد مخاطب اهمیت بسیار متعددی می‌دهد.

بیشتر اشخاصی که در فضای اینترنت نوشته‌علمی مطالعه می نمایند، به مکان قرائت نکته به نکته متن، آن را خلاصه خوانی می نمایند و با نگاه کردن تحت عنوان ها تلاش می نمایند کلیات متن را بفهمند. تگ هدر برای چنین کاربرانی می‌تواند بسیار امداد کننده باشد.

همینطور، هدر ها به استفاده کننده یاری می نمایند که فراموش نکنند کجای نوشته بودند و چه می خواندند. بدین ترتیب، یوزرها برای بازه بازه بیشتری روی برگه شما خواهند ماند.

داشتن هدر های مطلوب و مربوط به متن هر قسمت، به نوشته ی علمی شما ساختار می‌بخشد و سبب ساز می گردد خواننده تا انتهای متن باقی بماند.

داشتن تگ هدر می اقتدار برای شما فیچر اسنیپت به دست بیاورد
اسنیپت های گوگل جعبه های ویژه ای میباشند که در شیت نخستین نتیجه ها کاوش، تارنما خاصی را به روش ای متعدد اکران می‌دهند. در حالی که تهیه کردن برخی از این اسنیپت ها با به کار گیری از کدهای خاص در برگه ممکن میباشد، بقیه اسنپت ها به صورت خود کار به وسیله گوگل به وبسایت ها داده می‌گردد.

اکنون برای اینکه بخت خریداری کردن اسنیپت برای شما بالا رود، می بایست در ورقه اولیه رنک داشته باشید و کد های HTML شیت خویش را seo نمایید تا گوگل آن‌ها را بفهمد و به طور اسنیپت اکران دهد.

با به کارگیری از تگ هدر شما میتوانید ساختار و سلسله مراتب تیتر های خویش را گزینش نمایید و به‌این تریتب به گوگل یاری فرمائید که محتوای شما‌را شل خیس بفهمد. شاید تصور کنید که با به کارگیری از بولت و لیست هم می اقتدار سلسله مراتب انتخاب کرد. امّا این تگ های اچ می باشند که درک مقاله را برای گوگل سهل وآسان می نمایند.

تگ هدر به seo وب سایت امداد می نماید
در سال ۲۰۰۹، مت کاتس از شرکت گوگل چنین چیزی را درباره ی تگ اچ ذکر کرد:

هنگامی که به وبسایت ها رنک می‌دهیم، از کلمه ها باطن تیتر، درون URL و حتی چیزهایی که با تگ ها هایلایت گردیده اند استعمال میکنیم.

با این وجود، بعدا جان مولر از این شرکت تاکید کرد که گوگل از تگ هدر برای شعور بهتر محتوای ورقه به کارگیری می نماید، امّا اصلا مهم نیست که برگه شما به هیچ وجه تگ h1 داشته باشد یا این که خیر و یا این که از جمله پنج تگ h1 داشته باشد. همینطور، تارنما ماز نیز در تحقیقی نشان اعطا کرد که استعمال از تگ h1 به مکان تگ h2 هیچ تغییری تولید نخواهد کرد.

نکته ای که در اینجا وجود داراست این میباشد که لزوما استعمال از تگ هدر در مجموع به رنک وب سایت ما یاری خواهد کرد.

داشتن یک ساختار منطقی به گوگل امداد می نماید که محتوای دارای ارتباط به نیاز استفاده کننده را ریلکس خیس در برگه شما پیدا نماید و همینطور کاغذ برای اسنیپت های ویژه گوگل مطلوب باشد.

شاید اینک این مورد ثابت گردیده باشد که تگ های هدر مستقیما روی seo تارنما تاثیر نمی گذارند، امّا به کارگیری از آنها مسلما به ارتقاء کیفیت محتوا و خوانایی آن یاری می نماید.

به صورت کلی، چیزی که از نگرش تجربه کاربری خوب باشد، از نگرش بهینه سازی نیز خوب میباشد.

نکات به کارگیری صحیح از تگ هدر


همانطور که گفتیم، شاید تگ های هدر مانند قبلی یک قسمت حیاتی و مهم seo وب سایت نباشند، امّا این تگ ها همچنان برای یوزرها وبسایت شما و در سود، برای بهینه سازی وب سایت اساسی می‌باشند.

این تگ ها می‌توانند خوانایی متن را بهبود دهند و قرائت متن را شادی بخش خیس نمایند. در سود، میتوانند به طور غیر بدون واسطه روی بهینه سازی تارنما شما تاثیر داشته باشند.

پیرو، نکاتی را در زمینه ی اسفتاده از تگ هدر یا این که تگ اچ در دست شما قرار می‌دهیم. این نکات به بهینه سازی وبسایت شما امداد خواهند کرد.

 

 


برچسب: سئو سایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۵:۵۹ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)