مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

سئو دسته ها و برچسب ها در وردپرس


بهینه سازی دسته ها و برچسب ها در وردپرس
یکی‌از نا مفهوم ترین قسمت های seo وردپرس، شیوه سئو دسته ها و برچسب هاست. سئو سایت اکثری از اشخاص از نقش این صفحه ها در seo مطلع نبوده و برخی با اقدامات غلط خویش در این مورد، به بهینه سازی وبسایت جراحت میدهند.

در‌این پست خواهید آموخت که تفاوت در بین دسته و برچسب چه چیزی است و در بهینه سازی هرکدام از این سیرتکامل صفحه ها می بایست به چه مواقعی اعتنا داشت.

برگه دسته بندی چه می باشد؟
دسته ها به شما قابلیت می‌دهند تا یک سری پست را تیم بندی نمایید. چنین شیت ای مانند برگه وبلاگ شماست، با این تفاوت که صرفا پست های یک تیم مشخص و معلوم در آن اکران داده میشوند. در هنگام ساخت‌و‌ساز یک پست شما آیتم ای بر طبق گزینش یک یا این که تعدادی دسته در چنگ دارید. در حالی که در قسمت کاغذ های وردپرس چنین امکانی نیست.

یک پوسته با صرفه گردیده وردپرس دسته هر پست را مانند تصویر ذیل در بردکرامب اکران میدهد.

صفحات دسته های وبسایت ممکن میباشد که دارنده سایدباری شبیه با پست ها باشند. این قضیه به پوسته سایت شما متعلق میباشد، ولی در اکثر زمان ها مواقع صفحه ها پست و دسته ها دارنده طرح بندی مشابهی می‌باشند. معمولا کاغذ دسته دارنده عنوان ها پست ها، تصاویرشان و همچنین توضیح کوتاهی از آنهاست. همینطور در انتهای آنان شماره ای برای شیت بندی تمای پست های یک دسته وجود دارااست.

یک کدام از معماری های خوب در سایت اینست که کلیه پست های یک مجموعه در یک دسته قرار گرفته و اسم دسته در منوی اساسی قرار گیرد. یک سایت عادی غالبا دارنده چنین ساختاری میباشد:

 

بهینه سازی صفجه دسته ها
از حیث seo صفحه های دسته ها دارنده تعدادی مورد می‌باشند. خلل محتوای تکراری یک کدام از این مورد ها میباشد. برگه دسته ای که دارنده توضیحات ابتدایی پست هاست، محتوای مستقلی ندارد، چرا‌که این داده ها وابسته به صفحه ها پست هاست. این مورد در سایت های فروشگاهی نیز وجود دارااست. در‌این سیرتکامل سایت ها غالبا ورقه دسته بندی دارنده لیستی از محصول ها بوده و محتوای اورجینالی معمولا ندارد.

براین اساس کسب جایگاه در صفحه های دسته بندی عمل دشواریست. به خیال و خاطر همین خلل میباشد که گوگل در بخش اعظمی از مواقع عشق مند میباشد که به مکان ورقه دسته، شیت محصولی از آن دسته را در حاصل کاوش اکران دهد.

با یک جستجوی بی آلایش در گوگل متوجه می شوید که در خیلی از مواقع صفحه های دسته بندی در حاصل کاوش اکران داده نمیشوند. صرفا در قوانینی گوگل دست به اکران صفحه ها دسته ها میزند که‌این صفحه ها نسبت به پست ها کیفیت بیشتری داشته و در عین درحال حاضر بیشتر یوزرها نیز از جستجوی واژه کلیدی درپی برگه دسته متبوع باشند.

صفحه های دسته بندی در چه هنگامی برای بهینه سازی اثر گذار میباشند؟

دسته ها در بلاگ ها و سایت های شرکتی اکثر اوقات برای ارتقا عملکرد وب سایت و یافتن معمولی خیس مطالب بوسیله یوزرها به کار گیری میگردند. آن‌ها حدودا از نگاه seo سعی خاصی ندارند. البته در وبسایت های فروشگاهی، خدماتی یا این که حتی توریسم، دسته ها نقش مهمی دارا هستند، به دلیل آنکه میتوانند تحت عنوان صفحه های فرود تارنما باشند.

مثالی برایتان مطرح می‌کنیم. تصور میکنیم که شما اینترنت سایتی دارید که در آن به معرفی "ویلاهای اجاره ای شمال کشور‌ایران" پرداخته اید. در تارنما شما دسته هایی با اسم "ویلاهای رامسر"، "ویلاهای بابلسر" و از طرفی دیگر صفحه های خویش ویلا مانند "ویلای 2000 متری در رامسر" وجود دارا هستند.

هنگامی که یوزرها به جستجوی "اجاره ویلا در رامسر" می‌پردازند، شما انتظار دارید که یوزرها بر روی کاغذ دسته ویلاهای اجاره ای رامسر فرود بیایند، خیر اینکه وارد کاغذ یکی‌از ویلاهای رامسر شوند. در صورتیکه که گوگل در‌این نمایش صفحه ها دسته بندی شما‌را در حاصل کاوش اکران ندهد، احتمالا زمینه به این صورت میباشد که‌این موتورجستجو صفحه ها ویلاها را صفحه ها ارزشمند تری نسبت به دسته ها میپندارد.

ولی چه طور بر این اختلال فائق شویم؟

طرز هایی وجود دارا هستند که میتوانیم به سایت خویش امداد کنیم تا گوگل صفحه ها دسته ها را در حاصل کاوش اکران دهد. در بالا شیت یک دسته بایست تیتر و متا دیسکریپشن خیر داشته باشد.

 

تعیین تیتر ورقه برای دسته ها همچون دیگر صفحه ها وب سایت میباشد و از به عبارتی مقررات تبعیت می نماید.

در قدم‌بعدی برگه دسته می بایست محتوای اورجینالی داشته باشد. برای حل این اختلال باید در‌حد یک‌سری گزاره محتوا بدین صفحه ها اضافه نمایید. این محتوا غالبا در بالای برگه نمایش داده میشود. ولی در وضعیت کلی بالا یا این که زیر بودن آن به پیکربندی پوسته تارنما متعلق میباشد. در شکل انجام درست این امور، کاغذ دسته بندی شما دارنده یک تیتر باصرفه، متا دیسکریپشن دیدنی و یک تگ هدر H1 خوب خواهد بود.

به‌دنبال بهتر میباشد که صفحه های دوم به آن‌گاه یک دسته بندی را نوایندکس نمایید. از جمله در حالتی‌که در یک دسته دارنده 100 پست بوده و هر کاغذ دسته نهایتا 10 پست را در خویش مکان دهد، کاغذ آن دسته به آبادی کاغذ دیگر نیز تقسیم می‌گردد. بهتر میباشد که برای دوری از محتوای تکراری صفحه های دوم به آن گاه را نوایندکس فرمایید. همگی این اقدامات در سوی بهینه سازی داخلی بهتر برگه دسته ها میباشد.

درپی به مسائل توسعه یافته خیس seo دسته ها در وردپرس می‌پردازیم.

فرض میکنیم که شما کلیه این اقدامات را انجام داده، ولی گشوده هم مشاهده می‌کنید که گوگل همچنان کاغذ پست ها را به مکان برگه دسته ها اکران می‌دهد. بدین ترتیب نیاز میباشد که در چنین قوانینی دست به اقدامات بیشتری بزنیم.

مطمئن گردید که بردکرامب قابل کلیکی در صفحه ها دسته ها و پست ها وجود داشته و همینطور اسکیما برند آپ بردکرامب نیز تنظیمات شده‌است.در نمونه ما بردکرامب برای برگه یک ویلا به صورت پایین خواهد بود:

ورقه اساسی > ویلاهای رامسر > ویلای 2000 متری لب آب

در اینجا ویلاهای رامسر می بایست داری لینکی به ورقه دسته ویلاهای اجاره ای رامسر باشد. در قدم بعدی بایست لینک و پیوند هایی داخلی به یاروهمدم انکر تکست های مطلوب برای شیت ویلاهای رامسر ساخت نمایید. برای مثال در محتوای کاغذ "ویلای 200 متری لب آب" می‌توانید عبارت "ویلای رامسر" را به ورقه دسته ویلاهای رامسر لینک و پیوند دهید.

این لینک و پیوند های داخلی به گوگل یاری می نماید تا متوجه اهمیت بیشتر شیت دسته خواهد شد. همینطور یوزرها نیز می‌توانند به صورت بهتری در تارنما گردش نمایند.

در آخر ارزیابی نمائید که اسم دسته سهوا در اسم یکی پست ها وجود نداشته باشد. در شکل وجود چنین قوانینی گوگل احتمالا متوجه کاغذ مقصود متبوع شما نخواهد شد. مثلا تیتر "ویلای رامسر – ویلای اجاره ای 2000 متری" تیتر قابل قبولی برای یکی پست ها در دسته ویلای رامسر نخواهد بود.

تیتر برگه یک پست باید اختصاصا در رابطه خصوصیت های خویش ویلا بوده و عبارت مرتبط با دسته در آن نباشد. همینطور محتوای آن نیز باید به مکان توکل بر روی اسم شهر بر روی خصوصیت های خویش ویلا تمرکز داشته باشد. مفاهیم بالا را می اقتدار در هر وب لاگ یا این که دکان اینترنتی به عمل پیروزی. طریق پایان جز تکنیک های توسعه یافته خیس سئو دسته و بایگانی ها به شمار می رود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۲:۲۸ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)