مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

متا دیسکریپشن یا Meta Description چیست و چگونه از بازنویسی آن توسط گوگل جلوگیری کنیم؟


مخاطبان این نوشته ی علمی به دو دسته تقسیم میشوند:

گروهی از اشخاص که با معنا Meta Description شناخت ندارند سئو سایت و نمیدانند کاربرد آن چه می‌باشد.
عده ای که تحت عنوان بهینه سازی عمل (کارشناس بهینه سازی) عمل می نمایند و در پی راهی میباشند تا از ویرایش گوگل در متا دیسکریپشن پرهیز نمایند.
متا دیسکریپشن یا این که Meta Description چه است ؟
توضیحات متا یا این که متا دیسکریپشن و به انگلیسی Meta Description، متنی چکیده‌‌ از کاغذ متبوع میباشد. این گزیده توضیح جامعی در رابطه محتوای تارنما میباشد که معمولاً در تحت پیوند‌های قابل کلیک آبی‌رنگ در ورقه حاصل موتور کاوش (SERP) ظواهر میگردد.

 

ولی در‌حالتی که وب سایت خویش را در گوگل کاوش کرده باشید احتمالا با این پرسش مواجه گردیده‌اید که چرا نصیب توضیحات، گوناگون از چیزی میباشد که شما برای اکران در نتیجه ها گوگل گزینش کرده‌اید؟!

درین نوشته ی علمی ما عارضه ها انجام این عمل به وسیله گوگل را تحلیل کرده و راهکارهایی برای پرهیز از این عمل به شما ارائه می‎دهیم.

چرا متا دیسکریپشن (Meta Description) اساسی میباشد؟
توضیحات متا دربردارنده داده ها تکمیلی در خصوص جزئیات شیت میباشد که یوزرها با مشاهده آن رغبت بیشتری به کلیک بر روی یک تارنما پیدا خواهند کرد. همینطور یک فاکتور گزینش‌کننده برای ارتقاء نرخ کلیک در نتیجه ها موتورهای کاوش به شمار می‌‌‌رود. به همین استدلال متخصصات seo تاکید اکثری بر یونیک بودن و جامع بودن Meta Description ها دارا هستند.

چرا گوگل در بعضا مواقع قسمت توضیحات را ویرایش می نماید؟


این سوالی میباشد که جان مولر عضو ارشد گروه گوگل به آن جواب می‌‌‌‌‌دهد.

جان مولر با اشاره به‌این مورد که گوگل مدام از توضیحات پیش فرض تارنما‌ها به کار گیری نمی‌‌‌نماید، عارضه ها این فعالیت را اینگونه توضیح اعطا کرد:

۱- به کار گیری از توضیحات نامناسب و ضعیف
در صورتی‌که توضیحات متا در راستای جلب اعتماد یوزرها باشد و داده ها چندانی در رابطه کلیات ورقه ارائه ندهد احتمال تغییر تحول آن بوسیله گوگل وجود دارااست. به عنوان مثال به عمل بردن لغت ها کلیدی مختلف در متا دیسکریپشن، احتمال تغییر تحول را ارتقاء خواهد بخشید.

البته مهمترین برهان برای تغییر تحول توضیحات متا از نگاه گوگل، اثر گذار نبودن توضیحات برای یوزرها میباشد.

۲- یکسان بودن توضیحات متا در صفحه ها گوناگون
در‌حالتی که توضیحات متای صفحه ها متعدد در وب سایت یکسان باشد گوگل به صورت اتوماتیک توضیحاتی را برای اکران در حاصل تعیین خواهد کرد.

جان مولر نیز با تایید این مقاله به‌این نکته اشاره می‌‌‌‌نماید که:

“گوگل با اعتنا به محتوای شیت، به ویرایش متادیسکریپشن مبادرت می‌‌‌نماید و در صورتی قسمت توضیحات دارای ربط و جذابیت کافی نباشد آن را تغییر تحول خواهد بخشید”

۳- عدم انطباق توضیحات متا با عبارت جستجوشده
درصورتی که کلیدواژه جستجوشده بوسیله مخاطب در توضیحات درج نشده باشد ممکن میباشد متن آن به وسیله گوگل تغییر و تحول پیدا نماید.

از جمله ما دو کلیدواژه کشور‌ایران‌هاست و Iranhost را در گوگل کاوش کردیم.

در کلیدواژه فارسی که در تصویر مشخص و معلوم میباشد متای توضیحات مطابق پیکربندی پیش فرض اکران داده می‌‌خواهد شد.

 

البته در کلیدواژه انگلیسی Iranhost ، گوگل متن توضیحات را برای مجاورت شدن به کلیدواژه کاوش گردیده بوسیله استفاده کننده تغییر‌و تحول داده میباشد.

 

نکته: در شرایطی‌که که عبارت کاوش گردیده با یک قطعه از محتوای شیت مطابقت و همخوانی داشته باشد قابلیت جایگزینی آن متن با متای توضیحات وجود داراست.

 


برچسب: سئو سایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۴:۰۱ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)