مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

نصب گوگل آنالیتیک برای مبتدیان


می خواهید بدانید گوگل آنالیتیک (google analytics) یا این که گوگل ارزیابی چه چیزی است سئو سایت  و چه کاربردهایی دارااست؟ یااینکه چطور قادر است بر استراتژی شما در جذب و ارتقاء یوزرها سایتتان تأثیر بگزارد؟

در‌این نوشته ی علمی فراگیری وردپرس ما می خواهیم راهنمای نصب بدون نقص و فعالیت کردن با گوگل آنالیتیک را در مجموع وبسایت‌ها و به خصوص اینترنت‌وبسایت وردپرسی شما گام به گام ذکر کنیم.

چرا ارزیابی؟
اینکه بتوانید با مخاطبانتان رابطه برقرار نمایید خیلی برای اینترنت‌وبسایت شما حیاتی میباشد. شایسته ترین روش برای آشنایی مخاطبانتان از روش برسی حالت گشت و گزار آن‌ها در وبسایت میباشد که‌این فعالیت را گوگل آنالیتیک برای ما مجانی انجام میدهد.

 

 

 

تحریم گوگل آنالیتیک چه تأثیری در تارنما ما دارااست؟
به عبارتی‌طور که می دانید تمامی ما می توانیم از گوگل آنالیتیک استعمال کنیم اما گوگل ما‌را تحریم کرده و به‌طور بدون واسطه نمی‌توانیم وارد پنل کاربری خودمان بشویم.ولی کل آنالیزها را انجام می دهد و از این نصیب تحریم نیستیم.

هنگامی هاست ما درون جمهوری اسلامی ایران باشد خواهیم توانست از گوگل آنالیتیک به کار گیری کنیم البته نمی‌توانیم از افزونه های منحصر به فرد مثل GADWP و MonsterInsights در وردپرس استعمال کنیم.

البته در حالتی که هاست شما در بیرون کشور ایران میباشد هم میتوانید از خویش گوگل آنالیتیک استعمال فرمائید و هم از افزونه های اختصاصی وردپرس.

 

 

 

چرا گوگل آنالیتیک برای کلیه اساسی میباشد؟
هنگامی شما اینترنت‌سایتتان را راه اندازی کردید او‌لین و مهمترین حق تقدم شما ارتقا ترافیک و مشترکین سایتتان خواهد بود. که درین مسیر گوگل آنالیتیک به شما یاری می‌نماید تا تصمیمات مهمی انجام دهید.

از جمله شما از روش برسی اخلاق و رفتار یوزرها میتوانید سایتتان را طوری تغییر‌و تحول دهید تا فروش شما بیشتر خواهد شد. برخی از مهم ترین گزارش‌ها را در ذیل توضیح میدهیم.

 

۱- چه کسی به وب سایت شما راز می‌زند؟
این بخش از تحلیل به شما می گوید از کدام کشورها و حتی کدام شهرها عموم به وب سایت شما راز می زنند و یا این که یوزرها هنگام بازدید از وبسایت شما با چه مرورگری به وب متصل می‌باشند و یااینکه با چه دستگاهی (تلفن همراه ،تبلت ،کامپیوتر) به تارنما شما راز می زنند و با چه رزولوشنی (resolution) ؟ آیا مرورگرشان از جاوا اسکریپت و یا این که مکان نما پلیر پشتیبانی می‌نماید یا این که نه؟

این داده ها به‌شدت میتوانند از جهات خیلی متعددی موثر باشند و به شما در شیوه های مختلفی امداد نمایند. از جملهً فرض نمایید برای سایتتان میخواهید یک پباده سازی منحصر ساخت‌و‌ساز نمایید و نیاز دارید بدانید که بیشتر تمرکز خودتان را روی چه رزولوشنی می بایست قرار دهید. یا این که چنانچه اکثر مخاطبان شما از پیکان پلیر پشتیبانی نمی کنند نباید از آن در سایتتان استعمال فرمایید.

 

۲- زمانی عموم در وبسایت ما می باشند چه‌عمل می‌نمایند؟
با به کار گیری از گوگل آنالیتیک شما میتوانید بفهمید یوزرها به کجای وبسایت شما بیشتر راز میزنند و یااینکه چه مدتی را در وبسایت شما میگذرانند و bounce rate تارنما شما (درصدی از یوزرها که بعداز اولی بازدید از تارنما شما بیرون میشوند.) چقدر میباشد.

با به کار گیری از این داده ها شما میتوانید bounce rate سایتتان را کاهش دهید و ترازو بازدید از صفحاتتان را ارتقاء دهید.

 

۳- یوزرها چه هنگامی با وب سایت شما رمز میزنند؟
با برسی نا مرتب‌ترین بازه زمانی‌ها و به هم ریخته‌ترین سا‌عتها شما میتوانید طوری مطالب خودتان را تهیه فرمائید که پیش از ساعت نقطع ی عطف ترافیک مقاله شما در وبسایت قرارگرفته باشد.

 

۴- یوزرها از کجا وبسایت شما را پیدا می‌نمایند؟
این بخش از گوگل آنالیتیک به شما میگوید که یوزرها از کجا آمده‌اند. به عنوان مثال: از روش موتورهای جست‌وجو ، پیوند‌های جان دار در وبسایت‌های دیگر که شمارا معرفی کردند ، تبلیغات و ….

و همینطور این قابلیت و امکان را هم دارید که بدانید دقیقاً چندین درصد از یوزرها از هر مورد از طریق‌های جان دار به تارنما شما آمده‌اند. همینطور ریز جزئیات این دسته‌بندی‌ها را هم می توانید ببینید مثلا در‌صورتی‌که ریز جزئیات موتورهای جست‌وجو را مشاهده کنید به شما میگوید یک‌سری درصد از گوگل و چندین درصد از بینگ و یاهو به وبسایت شما ارجاع داده‌گردیده‌اند.

یا این که در‌حالتی که پیوند‌هایی که به وب سایت شما داده می‌گردد را برسی نمایید ممکن میباشد بخواهید با یکی‌از اینترنت‌تارنما‌هایی که به شما بیشترین مقدار لینک و پیوند را میدهد تعامل داشته باشید مانند : guest post exchange

 

۵- یوزرها با مطالب شما چطور عکس العمل می‌نمایند؟
گوگل آنالیتیک به شما نشان می دهد که یوزرها چطور در وب سایت شما کار می‌نمایند. یعنی می تواند به شما نشان دهد که تعدادی درصد از یوزرها روی کدام پیوند‌ها باطن سایتتان کلیک کرده‌اند و برگزیدگان صفحه ها وب سایت شما کدام میباشد، که‌این تنها قسمتی از این تجهیزات میباشد.

همینطور قابلیت و امکان انجام امتحان‌های A/B هم وجود دارااست و شما می توانید محتوای آزمایشی خویش را آزمایش نمائید و مشاهده کنید کدام نوع دکورا سیون محتوا شما را به مقاصدتان می رساند.

با دیدن عشق‌مندی یوزرها شما می توانید روی نقاط قوت سایتتان کارکنید و برای یوزرها مطالب خودتان را با صرفه‌سازی نمائید.


برچسب: سئو سایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۲:۲۱ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)