مقالات برگزیده درباره سئو سایت مقالات برگزیده درباره سئو سایت .

مقالات برگزیده درباره سئو سایت

چگونه از نشانه گذاری Schema در سایت خود استفاده کنیم؟


چه‌گونه از نماد گذاری Schema در وبسایت خویش استعمال کنیم؟
schema در واقع گروه ای از داده ها کوچک میباشد که بوسیله طراحان فنی وبسایت و یا این که اینترنت  سئو سایت مستران نوشته میشود. به جهت اینکه گوگل و بقیه موتور های کاوش اسکیما را گزینه تایید خویش قرار داده اند، استعمال از این نوع کدهای معرفی محتوا تماما رسمی بوده و از طریق های بهینه سازی کلاه سیاه در حیث گرفته نمیشود.

برای اینکه از Schema در وب سایت خویش به کارگیری فرمائید سه طریق متداول وجود داراست:

میکرو دیتا
در‌این نحوه در درون تگ های HTML از یک‌سری خصوصیت مانند itemscope، itemprop و Itemtype به کارگیری می‌گردد. میکرودیتا مثل یک برچسب بر روی محتوای تارنما شما فعالیت می نماید و به موتورهای کاوش این پیام را می‌دهد که به عنوان مثال قسمت مشخص و معلوم گردیده امر آشپزی میباشد، نصیب دیگر نیز مشتمل بر اطلاعاتی در باب مواد مورد نیاز و قسمت دیگر بازه پخت است. درین شیوه بایستی هرکدام را به صورت غیر وابسته در شیت تارنما خویش نماد گذاری نمائید که‌این فرمان بسیار وقتگیر میباشد. همینطور به جهت اینکه تعداد آرم ها به گذر زمان زیاد میگردد ممکن میباشد برای وبمستران شعور این علامت ها سرگردان کننده خواهد شد و احتمال استعمال از آرم در مکان غلط زیاد میباشد.

خصوصیت itemscope نصیب داده را مشخص و معلوم می نماید. فرض نمائید در قسمتی از یک برگه اطلاعاتی در رابطه کسب و فعالیت خویش اضافه کرده اید، بایستی این داده ها باطن یک تگ itemscope قرار گیرند. با به کارگیری از این خصوصیت در واقع موتورهای کاوش میفهمند که درون این نصیب از کد داده ها خاصی قرار گرفته میباشد.

هم اکنون برای اینکه مشخص و معلوم کنیم این داده ها از چه نوعی میباشند بایستی از تگ itemtype استعمال کنیم. این تگ مشخص و معلوم می نماید که داده ی جانور درین قسمت از چه نوعی هستند. مقدار این تگ با دقت به دسته بندی های جان دار در وب سایت schema.org مشخص و معلوم میگردد. برای مثال فرض نمایید وبسایت شما در حوزه ی زیبایی فعالیت دارد، در‌این‌صورت مقدار تگ itemtype به طور itemtype = http://schema.org/beauty خواهد بود. هم اکنون بایستی از با به کارگیری از تگ itemprop خصوصیت های مورد ها را معین فرمایید.

تصویر پایین مثالی از یک قطعه کد علامت گذاری گردیده با شیوه میکرودیتا را اکران میدهد. همانگونه که مشاهده مینمایید نوع داده فیلم گزینش شده‌است چون اطلاعاتی در امر یک فیلم قرار میباشد ارائه خواهد شد، بعد از آن با به کارگیری از تگ itemprop خصوصیات معلوم گردیده اند.

 

استاندارد RDFa
RDFa یا این که Resource Description Framework in Attributes، یک استاندارد اینترنت میباشد و بسیار شبیه نحوه میکرودیتا است و تفاوت در مشخصات است.با مقایسه میکرودیتا و RDFa، خصوصیت typeof هم اندازه خصوصیت itemtype و خصوصیت property attribute قادر است مساوی خصوصیت itemprop باشد.

این استاندارد نیز مانند میکرودیتا در بدنه HTML قرار می‌گیرد. از این استاندارد تحت عنوان یک پلاگین برای HTML5 نیز حافظه می نمایند. در این ورقه میتوانید مثال ای از علامت گذاری با طرز RDFa را مشاهده فرمائید.

استاندارد JSON-LD
JSON-LD مخفف JavaScript Object Notation for Linked Data میباشد که یک آرایه یکسری بعدی میباشد. این استاندارد شایسته ترین استاندارد پیاده سازی اسکیما میباشد. یکی مزیت های این طریق نسبت به نحوه RDFa و میکرودیتا این میباشد که نیازی وجود ندارد که در مجموع تگ های html تغییرات را اعمال فرمائید بلکه تنها کافیست به ازای هر محتوا یک تکه کد قرار دهید.

گوگل توصیه می نماید که کدهای مرتبط با JSON-LD را اضافه نمایید. با این هم اکنون، چنانچه JSON-LD در قسمت نیز قرار بگیرد هم مشکلی ندارد.

برای اینکه از JSON-LD به کار گیری کنید نخست می بایست از تگ اسکریپت


برچسب: سئو سایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۲:۳۷ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)